© 2018 Local Market Research.  

Local Market Research  bvba Tel: +32(0)2.808.85.58  BE 0538753440  E-mail: info@lmov.be

LMOV LMR

Al bijna 20 jaar marktonderzoek

20 jaar service

Zo lang werken we al voor onze klanten en we doen dit met heel veel plezier.

Focusgroepen en face-to faceinterviews

Van focusgroepen en face-to-face interviews tot online enquêtes en online blog onderzoek. Elke methode - of ze nu kwantitatief of kwalitatief is - heeft zijn voor en nadelen.  Na honderden face-to-face interviews en mystery visits waren we bij LMR aan het brainstormen gegaan over hoe we dit proces konden vereenvoudigen.

De ideale tool

 

We wensten een tool te ontwikkelen waarmee onze klanten op een simpele en efficiënte manier een permanente vinger aan de pols konden houden en hun processen konden monitoren, analyseren en verbeteren via input van de bezoeker, klant of werknemer.  

Zo zijn we tot de ontwikkeling van onze volautomatische kiosk gekomen, waarmee we zowel korte face-to-face interviews als mystery visits kunnen combineren en vervangen op een zeer kostenefficiënte manier. De problemen die we tegenkwamen met interviewers die last-minute annuleerden, de kostprijs per interview of bezoek en de subjectieve keuze van de respondenten steunden ons in onze zoektocht naar een oplossing. De ontwikkeling van kioskrating nam van concept tot oplossing twee jaar in beslag.

Troeven


Onze tool laat toe om verschillende vragen te stellen aan bezoekers, waarbij door LMR scenario's met afhankelijkheden kunnen ingebouwd worden indien de klant dit wenst. (Bv. Zo worden bepaalde vragen enkel gesteld wanneer het antwoord op de vorige vragen beantwoordt aan bepaalde criteria, en kunnen er aan de hand van deze info weer andere vragen gesteld worden) Zo hoeven niet alle respondenten alle vragen te beantwoorden, enkel diegene die op hen van toepassing zijn.

Noemenswaardig

LMR rondde in 2014 een grootschalig onderzoek af dat plaatsvond in heel Vlaanderen, met de steun van Universiteit Antwerpen en partners uit de bibliotheek- en cultuurwereld.

 

Er werden 98.000 respondenten bevraagd in meer dan 200 afzonderlijke enquêtes in meer dan 150 steden en gemeenten. Meer hierover en het rapport hier

2018

 

Grootschalig onderzoek 60 cultuurcentra in Vlaanderen. Bijna 10.000 respondenten werden bevraagd. 60 Gemeenten namen deel.

Partner

Voor grote projecten of complexe materies werkt Local Market Research regelmatig samen met onze vaste partner, de Universiteit Antwerpen.